Let op: Het is op dit moment erg druk bij onze klantenservice vandaar dat het wat langer kan duren voordat we je te woord kunnen staan of je e-mail beantwoorden. Onze excuses voor het ongemak!

Een kijkje achter de schermen: onze klantenservice

Een van de belangrijkste peilers van Oslo Skin Lab is onze professionele klantenservice. Heb je een vraag over je membership of je levering? Is er iets anders onduidelijkheid? Dan bel je onze klantenservice. In dit artikel geven wij je een exclusief kijkje achter de schermen bij de klantenservice.

Een van de belangrijkste peilers van Oslo Skin Lab is onze professionele klantenservice. Heb je een vraag over je membership of je levering? Is er iets anders onduidelijkheid? Dan bel je onze klantenservice. Wat veel van jullie misschien niet weten is dat onze klantenservice zich bevindt in Finland. Ze komen oorspronkelijk uit Nederland of België, waardoor ze goed nederlands spreken.
Zo spraken we onlangs Annelieke (30) van de nederlandse klantensevice. Ze werkt nu al sinds 2021 als klantenservice medewerker in Finland en, jawel, is in 2015 verhuisd naar Finland voor de liefde. ❤️
Annelieke hoorde van de openstaande functie bij NutraQ (moederbedrijf van Oslo Skin Lab) doordat een vriendin van haar al bij de nederlandse klantenservice voor Oslo Skin Lab werkte. Ze was dermate enthousiast, dat Annelieke besloot voor de functie te gaan.
Inmiddels twee jaar later helpt ze nog steeds elke dag onze members met plezier. ‘Geen dag is hetzelfde, ik geniet van de veelzijdigheid’, aldus Annelieke.

Een dag bij de klantenservice

header annelieke CS story (6).png

Annelieke vertelt: ‘Ik start elke dag met een latte, tenzij de melk op is haha’. Dan begint ze aan haar shift. Het team rouleert tussen telefoon, mail en administratie shifts. “Het comfortabele aan een mail-shift is dat je heel snel door kunt werken en je langzaam de lange lijst met mails ziet inkorten. Ook kun je even de tijd nemen om goed na te denken over een vraag. Het leuke aan de telefoons-shift is het feit dat je contact continue anders is en we een hele leuke memberbase hebben”, zegt Annelieke. Ze vervolgt; “Soms bellen members en weten ze écht even niet wat er aan hun probleem gedaan kan worden. Op dat moment vind ik het heel fijn dat ik ze altijd een directe oplossing kan bieden en dat de members opgelucht zijn.”

Wat zijn momenten van de gesprekken tijdens haar werk zijn Annelieke echt bijgebleven?

header annelieke CS story (7).png

“Het is zo leuk wanneer een andere Annelieke belt. Dit gebeurt niet vaak aangezien we maar 7 members met deze naam hebben, maar wanneer het gebeurt dan is het heel grappig. Je neemt de telefoon op, je zegt je naam en op dat moment blijft het een paar seconden stil aan de andere kant. Na die paar seconden hoor je dan ‘huh, dat meen je niet, ik heet ook Annelieke!’, ik moet dan altijd erg hard lachen”. Annelieke vertelt verder: “Een keer sprak ik ook een member en zij zei ‘ach , zo heet mijn dochter ook!’, een paar weken later belde ze weer en dan is het zo leuk dat je die herkenning van beide kanten hebt en dat je kunt zeggen ‘ah, u was de member waarvan de dochter óók Annelieke heet!’. Daarnaast, vind ik het ook altijd jammer dat zo'n gesprek moet eindigen. Dan heb je een heel leuk gesprek gehad, maar de kans is heel groot dat je elkaar nooit meer spreekt”, aldus Annelieke.

Ten slotte, bedenkt Annelieke nog een moment waar ze hard om moest lachen; “Een keer was er een member die voor de tweede keer belde met een nieuwe vraag. Deze member had mijn collega aan de lijn. Nadat de vraag van de member was opgelost klonk ze alsnog lichtelijk bezorgd en vroeg ze ‘Waarom hebben jullie zulke jongen mensen in dienst? Mogen zij wel al werken?’, waarop mijn collega haar geruststelde met het feit dat ik gelukkig toch al wel 30 jaar ben.”